Hoe snel het kan keren..

Of althans dat wilde ik doen toen er gebeld werd.. Ik zuchtte en negeerde tijdelijk het irritante geluid dat ik ooit als deurbel had laten installeren! Bezoekers werden toendertijd aangekondigd met het uit "Scarface" gehaalde geluid van een enthousiaste mitrailette en deze bezoeker was geen uitzondering. Ik kreeg die dagen niet graag bezoek en het is niet verwonderlijk ook.. Het was de tijd Voor ik de bel in een franse collere uit de muur rukte en potentiele bezoekers wijs maakte dat ze maar op mn gsm moesten bellen als ze binnen wilden.. Nu gelukkiglijk al even leden!

Bij het uitgieten van mn Absolut ontdekte ik op de koop toe ook dat mn fles aan zn laatste druppels toe was. Ik molk de fles tot het laatste en classeerde ze vervolgens door het raam dat ten aller tijde open stond voor dergelijke gevallen. Bemoeizuchtige idioten hadden al gedurfd me op warmteverlies te wijzen.. Een open raam putje winter.. Maar ze probeerden het nooit meer dan een keer! Ik hoorde de fles open spatten op het trotoir in een regen van glas en grinnikte even toen ik hoorde dat de gehate bezoeker een kreet van verrassing en afschuwen liet horen. Ik herkende ook meteen de stem. Het motiveerde me om de deur te gaan openen, hoewel die motivatie makkelijk te overschatten viel. Het was in elk geval al geen onbekende klojo die kwam kennis maken of andere gehate vormen van "Sociaal Gedrag" kwam opdringen!

De deur kon echter wachten en de kerel die ervoor stond ook. De kast die de wodka voorraad herbergt had een hogere prioriteit! Ik dronk op een gezapig tempo mn rest Absolut uit, opende de kast en plaatste mn glas op de opengeklapte deur, klaar voor een nieuwe portie lekkers! Het besef kwam echter als een mokerhamer die door een mentaal gehandicapte spierbundel gehanteerd wordt. Een mentaal gehandicapte zn extreme achterlijkheid compenseert door averechts evenredige spierkracht. Ik was aan mn laatste fles Absolut toe! Een euvel dat zo snel mogelijk verholpen diende te worden. Ik schonk me een nieuw glas en leegde dat stante pede. Naast de drankenkast trok ik de lederkast open (die naar alle ellementaire logica mn collectie leder jassen bevat) en koos voor een gevoerd model. Steeg de trap met rasse schreden af en opende de deur op een voor de gemiddelde ommestaander uiterst agressieve manier.

Geen opmerkingen: