de nachtelijke gang van zaken

Een spijtige zaak eigenlijk, dat ik, zelf een persoon van de nacht zijnde, met dit soort gespuis vergeleken wordt, fucking klootzakken. Ik greep in de rechterzak van mijn jas. Shit, ik was mijn sigaretten vergeten bij dat wijf. Gelukkig had ik nog altijd mijn reservepakje. Desalniettemin besloot ik even langs de nachtwinkel te passeren voor een fles Absolut. Die zou nog van pas komen tegen dat Ramon begint te lullen. Ik smeet mijn sigaret weg en stapte de nachtwinkel binnen. Leeg was die, zoals altijd. Pas na een halve minuut kwam die rot-Pakistaan van ergens achterin de winkel gekropen. Die bleek geen linkerarm te hebben. 'Wat een klucht' dacht ik bij mezelf.
'Excuseer?' vroeg de Pakistaan.
Fuck. Had ik dat nu weer luidop gezegd?
'Een fles Absolut, en snel wat' zei ik hem.
Dat bleek een probleem te gaan worden. Die klojo had helemaal geen Absolut.
'Geen Absolut? Wat heb je eigenlijk wel? Nitwit!' antwoordde ik hem.
De Pakistaan begon te haspelen.
'Geef me die fles Moskovskaya daar maar', ging ik onverstoord verder.
'Ok ok'
Ik stak een sigaret. Dat bleek ie niet aangenaam te vinden.
'Mijn vrouw... zij heeft kanker... meneer... alsjeblieft... niet roken in winkel'
Wat een arrogante zak was me dat.
'Je vrouw was in haar eigen land al lang gestorven aan syfilis', antwoordde ik hem,'dus geef me nu die kutvodka voor ikhaar longen ter preservatie in je diepvries ram'.
Mijn uitspatting bleek te werken: ik hoefde zelfs niet te betalen. Toen kwam die lul zijn vrouw zelf binnen. Man, was die lelijk als de nacht. Begon die teef natuurlijk te roepen.
De Pakistaan poogde haar in te tomen. Tevergeefs.
Ik schoot hem door z'n zwarte kop. Zijn hersenen vlogen daarbij tot in het gezicht van zijn hysterische wijf. Ik greep een ruim beschimmelde ananas en ramde die in haar maag. Haar plompe lijf ging kermend tegen de vlakte. Met de ananas sloeg ik haar nog meermaals tegen de kop. Nu moet je je niet vergissen: zo een overtijdse ananas kan hard aankomen. Dat had zij duidelijk ook gevoeld want al na luttele seconden spoot het bloed tot over de toonbank. Er kwam een klant de zaak binnen. De ananas zeeg door de lucht en raakte daarbij de klojo zijn gebit. Twee tanden vielen neer, vergezeld van een stroom bloed. Zijn rechterknieschijf ging eraan met behulpt van mijn revolver. Hij had een wit hemd aan. Nu niet meer. Bloedend als een stukgereten baxter poogde hij overeind te raken.
'Ik haat klootzakken zoals jou' sprak ik hem toe.
Hij mompelde iets. Dat was volgens mijns inzicht een smeekbede. Die herken ik namelijk uit de duizend. Ik verpulverde zijn luchtpijp met een kokosnoot. Ook die leek vervallen, hoewel ik nu ook geen expert ben als het op vervallen kokosnoten aankomt. Mijn vodka stond inmiddels nog op het aanrecht. Ik besloot ook enkele pakjes sigaretten mee te nemen.
Je zal het geweten hebben: altijd weer heibel met die vreemdelingen. Aldus verliet ik het bloederige tafereel, en stak nog een sigaret op. Die rookte ik met genoegen op en stapte verder langs de kaai tot bij Ramon. Die griet zat in mijn kop. Onderweg ging ik nog een café binnen om naar het toilet te gaan. Die bleken allesbehalve hygiënisch. Eenmaal aan de bar bestelde ik me een White Russian. Die viel zwaar tegen. Ik raadde de eigenaar aan een barmeisje in dienst te nemen om de cocktails te doen. Hij vroeg me of ik iemand kende. Dat was zo en ik stelde hem voor Lara in dienst te nemen. Of ik haar telefoonnumer had? Fuck, dat had ik eigenlijk niet. Ik moest maar eens langskomen met haar zei ie. Wat een lul. Ik vertelde hem dat ze mij net een White Russian had leren maken, en dat ik hem anders eens kon voordoen hoe zij het deed. Dat zag ie wel zitten en aldus stond ik enkele seconden later achter de bar. Ik maakte er twee want die rommel die hij had bereid was ik niet van plan op te drinken. Enkele minuten later was Lara aangenomen. Hopelijk had ze nog geen werk. Indien dat wel zo was had die klojo pech. Ik besloot maar eens op te stappen en betaalde voor mijn White Russian. Dat hoefde niet, wist de eigenaar me te zeggen. 'Ook goed', dacht ik, en stapte naar buiten...

Geen opmerkingen: