Fuck

Intuitief liep ik naar het rayon met de sterke dranken, tussen de drukte door, hier en daar een elleboog plantend. "Klotefeestdagen" dacht ik bij mezelf. De kuttigste tijd van het jaar, met al dat homofiel happy-gedoe, en de klojo's die aan die hele klotezooi meedoen omdat het traditie is. Fuck traditie, fuck kerstmis, fuck je kutkado's voor je vrouw die je de rest van het jaar niet ziet staan omdat je je secretaresse ligt te neuken, en, godverdomme, fuck die klootzak die daar net voor mijn neus de laatste fles Absolut uit het rayon neemt.

Ik liep op de kerel af, en nog voor hij zich kon omdraaien om te zien wat er gebeurde, kreeg hij een vuistslag op zijn achterhoofd. Hij valt met zijn hoofd recht op de hoek van het rek. Gevolg: een grote plas bloed op de anders ook al niet zo propere grond van de Colruyt, en zijn hysterisch wijf die daar opeens begint te gillen, terwijl ze haar kind uit de boodschappenwagen rukt. De fles vodka lag daar natuurlijk ook in stukken uiteen op de grond. "Klootzak", zei ik, terwijl ik hem nog een trap op z'n hoofd gaf. Dat wijf rende weg met haar kleine, goed voor hen, anders had ik haar ook nog een mep op haar hoofd gegeven.

Er ontstond paniek in het grootwarenhuis. De mensen deinsden weg voor mij. Mooi zo, beter dan weer door al die drukte naar de kassa te moeten lopen. 'Maar nu heb ik nog altijd geen vodka, verdomme'. Ik kwam aan de kassa's, waar twee kerels me duidelijk stonden op te wachten, terwijl de kassiersters daar met hun domme bange ogen verstijfd stonden te kijken naar mij. Toen ik dichterbij kwam, zag ik dat het politie was. Kut, hoe konden die hier al zo snel zijn... Plots zag ik daar buiten Ramon staan, nog steeds bloedend als een rund, pratend met een flik. "Ramon, gore smeerteef, wacht maar tot ik m'n boekje open doe over jou", riep ik naar hem, terwijl die andere smeerlappen me probeerden vast te pakken.

"Hij heeft m'n man vermoord!", hoorde ik achter me roepen. Klote, moest die klojo nu zonodig sterven... In een reflex haalde ik m'n trouwe Smith & Wesson .38 vanonder mijn trui, en in een gelijktijdige beweging greep ik een of andere trut vast die op dat moment het dichtste in mijn buurt stond. "Fuck, waarom kon ik nu niet gewoon naar de Delhaize wandelen..."

Geen opmerkingen: