bijkomen

De eerste weken in het ziekenhuis waren hel. Ik herinner me niet meer dan flarden. Het witte plafont van mn kamertje waar beurtelings de grootste nachtmeries en de mooiste dromen me de tijd hielpen doorkomen. Er was echter een rode draad te bespeuren. 87 Meer details begonnen mn geteisterde brein binnen te sijpelen. Een vreemde geur in Ramons kamer, vrouwenhakken op de gang, Ramon's lach die me in de oren blijft klinken..

Ze hadden me goed te pakken gehad! Mn lul was er afgebeten door een mensengebit kreeg ik later te horen. Mensenbeten zijn de vuilste van allemaal, moeilijk te genezen. Dat heb ik altijd gehoord en nu kan ik dat ook beamen. Ze zijn huid gaan lenen op mn bil om de basis van mn lul te corrigeren, te zorgen dat alles weer goed kwam. Blijkbaar waren ze er net snel genoeg bij en aan de pijn te oordelen elke ochtend werken de erecties nog steeds.. Mn eerste ochtenderectie sinds de operaties.. Ik was een kind in een speelgoedwinkel! Mn gezicht was er gelukkig beter aan toe. Het beeld van spierweefsel, bloed en bot bleek achteraf een product van mn overactieve verbeelding gecombineerd met de grote dosis pijnstillers.. Het had ook geleden, laat daar geen twijfel over zijn, maar de schade bleef beperkt tot kneuzingen, bloeduitstortingen en een lip die op 2 plaatsten genaaid moest worden. Mn neus was bij wonder onbeschadigd gebleven.. VOLLEDIG onbeschadigd. Ik vroeg me toen af hoe men iemand zo toe kan takelen en toch nog de neus ontzien! Ademhalen werd ook steeds minder pijnlijk.. De klootzakken hadden blijkbaar mn ribben eens onder handen gepakt. 2 gebroken ribben.. Valt al bij al ook nog mee - maar toch!

.. Lara, 87, de geur, vrouwenhakken, 87, Lara's sleutel, 87, de rare blik van de park kerel, 87, witte kleren, 87, 87, 87, .. ... 87!

De politie was ook al op bezoek geweest.. Ze kwamen binnengewandeld op hun typische pretentiueze stapje, lieten even een critische blik de kamer rond gaan - alsof de steriele ziekenhuiskamer hun iets zou onthullen over welk soort persoon ik was of welk merk wodka ik dronk. Bende klootzakken. Hun eerste vraag was dan ook toepasselijk genoeg..

Geen opmerkingen: