de bedenkzame blik

Alleszins, zo zou Ramon het afgehandeld hebben, de stijlloze klojo. Ja, hij zou zelfs over het hoofd hebben gezien dat ie zichzelf neerknalt in die kutroman van hem.
Aldus stond ik reeds een minuut of 2 beweegloos aan de kassa met dat stinkend wijf onder schot, denkend aan hoe Ramon de situatie zou hebben aangepakt. Ik ben een man van logica, en de logica was mij hier wel duidelijk: ik diende zo snel mogelijk naar de Delhaize want die sloot om 18 uur. Ik knalde de twee flikken door hun achterlijke kop alsook de trut die ik gegijzeld had. Godverdomme wat een klote kutwijf was me dat met haar hysterische gegil en gehuil. Neen, had ik niet ingegrepen dan had die teef ongetwijfeld mijn humeur voor die dag helemaal verkloot. Het zou alleszins niet de eerste keer zijn dat iemand me zoiets lapt. De derde flik ondernam ondertussen nog een zielige poging om mij te doen neerzijgen in een plas van bloed. Dat was buiten de achterlijkheid van Ramon gerekend die duidelijk mijn eerdere bedreigingen naar hem toe niet begrepen had, de ongelleterde klootzak. Ramon schoot de klojo meermaals in de borst en aldus zetten we onze weg naar de Delhaize voort. Ik keek even op de klokkentoren. 'Tien voor zes, geen seconde te vroeg' dacht ik bij mezelf, anders zou ik weer naar die fucking nightshop moeten met die lul van een Pakistaan achter de kassa...

Geen opmerkingen: