Op de nachtelijke weg...

Hmmh .. het belfort .. zo zijn er niet veel. Ik had alle tijd zonder dat jankend stuk verpleegster om even tot mezelf te komen. Wat is het toch met die kutwereld, ik ben waarschijnlijk de enige niet irritante mens da op deze aardkloot rondloopt. Buiten Lara dan - meestal.. Het belfort stond noch steeds even ver afgetekend aan de donkere hemel. Waar was ik eigenlijk..niet dat me dat kon schelen, maar het was natuurlijk een niet verwaarloosbaar en nuttig gegeven als ik door dit kutland met veel te veel asfalt en wegomleidingen naar Lara moest rijden. Ik stak een sigaret op. Weinig volk op de baan, dat was een meevaller. Geen lompe vrachtwagens die in de weg komen rijden met een hoop half verstikte chinezen in de laadbak. Oh ja, 87 .. dat nummer .. dat klotenummer. Wat was er ook allemaal weer gebeurd? Ramon! Jah die lul, daarmee was het begonnen, welja 10 jaar geleden liep het al mis toen ik die nitwit ontmoette. Ramon en 87, Ramon lachend in zijn bed, wakker worden zonder mijn lul op een bank in het park. Fuck.. maar ik was gerust, ik kom namelijk altijd te weten wat ik wil weten. Ondertussen was ik alweer op de juiste weg naar mijn appartement. Moest ik bij de scouts gezeten hebben was ik de beste kaartlezer geweest, maar dat was een bewuste keuze om niet bij een hoopje pummels aan een kampvuur te gaan zitten, nee, in mijn jeugd interesseerde ik mij aan andere dingen. De lichten op de autosnelweg waren al uit, best, want die fucking gele lichten heb ik altijd al irritant gevonden. Ik kreeg dorst, zou er hier in de rotbak ergens drank liggen..aan al het gemors te zien van Annick's lompe vrienden werd hier wel regelmatig gedronken. Ik besloot me effe op de pechstrook te zetten, ik moest trouwens toch effe pissen. Nadat ik de bomen bemest had nam ik de tijd om de auto eens uit te kammen naar interessante dingen. Het enige wat ik vond was een fles elixir d'anvers onder de zetel, bah voze wijvendrank. Had die Annick nog slechte smaak ook, ik had er geen spijt van dat haar schedel had ingeslaan. Misschien dat er in de koffer nog iets lag. Toen ik achter de auto stond om de koffer open te maken viel er me iets op .. "IAM-487" .. I am for 87 .. wat deed die klote-87 op die nummerplaat. Misschien had dat kutwijf mij meer kunnen vertellen als ze niet doodgebloed was. Wat verbeelde ik me, ze zou toch alleen maar janken en ik zou haar sowieso de schedel inslaan. Ook ik heb mn grenzen. Nu, waarom stond er een 87 op die nummerplaat. Gewoon toeval of niet? Ik besloot de koffer open te doen...

Geen opmerkingen: