Verwarring?

Ik besloot de fles wodka te legen. Een of andere muppet scheef jaren geleden het boek dat ik recent ter hand nam en waarin in ik tot mijn grote verwarring las over de heilzame effecten van wodka op alle mogelijke aandoeningen. Gesterkt door deze ongetwijfeld fictionele stellingen goot ik de Absolut in mn badkuip en duwde ik de cdspeler aan. Ik wachte tot the white rabbit op zn hoogst was en sprong net dan, geen second later noch eerder, in de met warme wodka-water gevulde badkuip. De nattigheid sloop omhoog door de weinige kleren die ik dan al droeg & ik liet me in de badkuip zijgen. Duidelijk verward moment! Na even relaxen in het water begon zelfs het medische verband doornat te worden en bekroop me een onaangenaam gevoel in de schaamstreek. Ik besloot de textiel overboord te gooien, klapte het Wc open en dumpte daar de meters verband in. De rest van het textiel volgde al snel hetzelfde pad en de bevrijding was groot. Een 2e geboorte, aanrader voor iedere ietwat gezonde man!

Ik sloot mn ogen en genoot van de vreemde sensaties die me overweldigden. De 2e fles absolut die zich naast het bad bevond stond een ander lot te wachten dan zn voorganger. Ik goot een deel ervan in mn glas en liet t even ronddraaien in t glas in een hautaine immitatie van de gemiddelde wijn pretendant op pad om de jaarlijkse proeverij in te leiden. De alcohol kleefde aan het glas zoals bij een normale wodka 40 graden de gewoonte is. Wijn fanatiekelingen doen dit naar vermoeden ook om het alcohol gehalte na te gaan.. Het avondtuur van telkens weer na te moeten gaan door middel van schatting hoe sterk de drank is.. Men zou denken dat dergelijke waaghalzerij mij meer zou aangaan dan die penseellikkers.. maar anderzijds, als ik mn leven op zo n triviale manier spanning zou bij brengen zou ik waarschijnlijk eerder een type als Ramon gaan bezoeken met de vraag me volledig te verdoven en in het vertrouwen met volledig lijf & leden later te ontwaken.. Spanning mn reet. Ik zette de absolut naast me neer en vroeg me af welke maatschappelijke gegevens tot de algemene wijn hype aangezet hadden.

Het meten van alcoholgehaltes door middel van glazen is nb een dubieuze bezigheid an sich! Als we ons even verplaatsen in de geest van de wetenschapper die zich bezig houd met t meten.. Negen op de tien is het glas waarin je vandaag je wijn spint helemaal anders dan het glas waarin je gisteren een ander sapje mat, laat dan staan het glas waarin je de boerenzeik van morgen zou meten.. Dit en dit alleen is waarschijnlijk al de reden waarom ik nooit met wijnproeven begonnen ben. 87.. 87! Een goed wijnjaar zouden sommigen antwoorden.

Hoe staat t nog met t lid vroeg ik me ineens af. Bij t aflikken van de verpleegster stond het me in elk geval al niet in de weg, laat dan staan dat het me nu zou tegen werken. Maar in elk geval, een dergelijke stelling voor zeker aan nemen zou nefast kunnen blijken dus deed ik dat niet en begon ik aan een grondig onderzoek van mn mannelijkheid. De dokters hadden prachtig werk geleverd!

Geen opmerkingen: